Ga naar inhoud

Aanvullende verzekering gestopt: wat betekent dat?

Is uw aanvullende verzekering gestopt? Dat komt omdat u achterloopt met het betalen van uw premie. Op deze pagina leest u wat dit betekent, én wanneer u weer een aanvullende verzekering kunt aanvragen. 

Wanneer stoppen wij uw aanvullende verzekering?

Als u na 70 dagen de factuur van uw premie niet betaalt, krijgt u een 2e aanmaning. Op dat moment stoppen wij uw aanvullende verzekering. Let in dat geval goed op welke vergoedingen u nog wel en niet krijgt.

Wat wordt er nog wél vergoed?

Als uw aanvullende verzekering is gestopt krijgt u geen vergoeding meer vanuit de aanvullende verzekering. Natuurlijk kunt u nog wel gewoon gebruikmaken van vergoedingen uit de basisverzekering. U kunt dus nog gewoon naar de huisarts of bloedonderzoek laten doen.

Een nieuwe aanvullende verzekering

Wilt u weer een aanvullende verzekering? Dat kan op 3 manieren:

  1. Zorg dat uw achterstand helemaal is betaald. U kunt dan voor volgend jaar weer een aanvullende verzekering afsluiten.
  2. Herstel uw aanvullende verzekering. U krijgt dan weer dezelfde verzekering terug. Deze gaat dan in op de datum waarop uw verzekering eerder stopte. Dit kan alleen als u uw achterstand binnen 3 maanden na het stoppen van de aanvullende verzekering heeft betaald. Herstel over vorig jaar kan uiterlijk tot 31 januari van het nieuwe jaar. Bel ons op 072 - 527 7595 (gratis). Dan kijken we samen naar de mogelijkheden.
  3. Zit u in een schuldregeling MSNP of WSNP? Dan kunt u voor volgend jaar weer kiezen voor een aanvullende verzekering. Overleg in dat geval met uw bewindvoerder of schuldhulpverlener.

Meer hulp nodig? Wij staan voor u klaar

Lukt het u niet om te betalen? Of heeft u vragen over het stoppen van uw aanvullende verzekering? Bel ons dan op 072 - 527 75 95 (gratis). Dan kijken we samen naar een oplossing die bij u past.